فصل سوم با عنوان جهان جدید تلویزون مسایلی از جمله سن شروع تماشای تلویزیون و شرایط زمانی و انواع موضوعاتی كه مورد توجه كودكان با توجه به شرایط سنی و جنسی و همچنین تواناییهای ذهنی آنها است مورد بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم مربوط به نحوه و میزان یادگیری كودكان از این رسانه و عوامل تاثیر گذار بر این مساله است. در فصل پنجم تحقیق، تاثیرات روحی، روانی و جسمی تلویزیون بر كودكان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در نهایت در فصل ششم به رسانه جدید " اینترنت "و رابطه آن با مسئله یادگیری و الگو پذیری کودکان و انواع خطراتی كه این رسانه برای كودكان دارد اشاره شده است.
- فهرست مطالب ادبیات تحقیق رسانه های گروهی و رفتار فردی و اجتماعی کودکان
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول مبانی نظری تحقیق
بیان مساله واهمیت موضوع تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
فصل دوم رسانه چیست و چه تواناییهایی دارد؟
ارتباط جمعی- تاریخچه رسانههای جمعی
كاركرد رسانههای جمعی
وظیفه رسانه چیست؟
قدرت تأثیر رسانههای جمعی
فصل سوم جهان جدید تلویزیون
یک كودک چه وقت استفاده از تلویزیون را شروع میكند؟
كودکچه مقدار وقت صرف تلویزیون میكند؟
چه كسانی بیننده پروپا قرص هستند؟
توضیحی درباره سایر رسانهها
استفاده كودكان از رسانهها در سنین مختلف
كودكان چه چیزهایی را میبینند؟
برخی معیارهای پیش بینی سلیقه كودكان در مورد تلویزیون
كودكان درباره تلویزیون چگونه فكر میكنند؟
وجهه تلویزیون
آیا تلویزیون در نظر کودکان شگفت انگیز است؟
بچهها دوست دارند شاهد چه تغییراتی در تلویزیون باشند ؟
والدین دوست دارند شاهد چه تغییراتی باشند ؟
چرا کودک از تلویزیون استفاده میکند؟
عملکرد تلویزیون
چرا ما دارای رسانههای جمعی هستیم ؟
نیازهای ویژه کودکان که تلویزیون آنها را برآورده میکند ، کدامند ؟
محتوای خیال
محتوای واقعیت
تلویزیون به عنوان خیال
آیا تلویزیون مانعی بر سرا راه مسائل زندگی است؟
تلویزیون به عنوان واقعیت
دو جهان
اهمیت خیال
فصل چهارم یادگیری از تلویزیون
چگونگی یادگیری از تلویزیون
موارد یادگیری اتفاقی
میزان هوش و رفتار كودکدر ارتباط با برنامههای تلویزیون
چه آموزشی را باید انتظار داشته باشیم؟
تلویزیون در مدرسه
چگونگی اكتساب در كودكان
مقایسه
فصل پنجم تاثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر كودكان
الگوی تأثیر- رسانه
تلویزیون به كودكان چه میدهد؟
الگوی تأثیر- كودك
الگوی تأثیر- تعامل
دیگر ویژگیهای تعامل
اثرات فیزیكی تلویزیون بر كودكان
آیا تلویزیون بر بینایی كودكان اثر بدی دارد؟
آیا تلویزیون كودكان را خواب آلود و خسته به مدرسه میفرستد؟
اثرات عاطفی تلویزیون بركودكان
اثرات شناختی تلویزیون بر كودكان
آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟
آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟
اثرات رفتاری
آیا تلویزیون كودكان را منفعل میكند؟
آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت میدهد؟
نتیجه گیری
پیامدهای منفی تلویزیون
فصل ششم اینترنت رسانه جدید قرن بیستم
اینترنت چیست؟
فواید اینترنت برای كودكان
خطرات اینترنت
سودجویان از اینترنت برای به دام انداختن كودكان استفاده میكنند
مطالب نامناسب و غیر مجاز در اینترنت
ارتكاب جرایم بمبها، مواد مخدر، دزدی و شخصیتهای غیر واقعی
تهاجم به حریم خصوصی
چگونگی اجتناب و كاهش خطراتی كه كودكان در ایترنت با آن مواجهند
نتیجه گیری و آزمون فرضیات
منابع مآخذ