چكیده
اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانهای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگیها و مزیتهای فراوانی كه اینترنت در مقایسه با رسانههای سنتی دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر بوده است. ولی این روند در ایران از رشد قابل ملاحظهای برخوردار نبوده است. این مقاله به بررسی تبلیغات اینترنتی در ایران میپردازد. تنگناها و چالشهای تبلیغات اینترنتی در ایران مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه با توجه به بازیگران این صنعت راهكارهایی جهت بهبود وضعیت موجود ارائه شده است.
چكیده:
نقش برند یا عنوان تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف، برای تولیدکنندگان کالا و خدمات کاملاً واضح و مبرهن است. کارشناسان اقتصادی و اجتماعی معتقدند که وقتی یک کالای تجاری با برند ویژه خود در بازارهای مصرف موجب جلب اعتماد خریداران می شود، درواقع باعث وفاداری مصرف-کنندگان به تداوم خرید آن کالا شده است. بنابراین، اعتماد به یک برند بهمعنای وفاداری به کالای تولید شده و ابزاری مناسب برای تداوم تقاضای خرید آن است. از سویی دیگر كیفیت یك كالا می تواند تصویر ذهنی مناسبی از ان كالا را برای مشتریان به همراه داشته باشد. این تصویر ذهنی می تواند به طور طولانی مدت و مستمر اندیشه خرید و مصرف را برای خریداران و مشتریان به همراه داشته باشد. هدف از این تحقیق بررسی نقش كیفیت بر برند سازی می باشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات مروری بوده و در زمزه پژوهشهای كتابخانه ای قرار می گیرد. نتایج و یافته های این تحقیق نشان می دهد كه شركتهای معتبر برای تقویت نام تجاری و برند خود ناگزیر از ارتقای سطح كیفیت كالا و محصول خود هستند. این ارتقای كیفیت فرایندی مداوم و مستمر بوده و ارایه همزمان یک كالای با كیفیت و مناسب می تواند زمینه موفقیت شركت را فراهم آورد.
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی در دبیران آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان می باشد. در این پژوهش سؤالهای مورد بررسی عبارتند از : 1) آیا بین ادراک برابری با تعهد سازمانی رابطه وجود دارد ؟ 2) آیا بین ادراک برابری با دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد ؟ 3) آیا بین تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد ؟ 4) آیا ابعاد ادراک برابری می توانند تعهد سازمانی را پیش بینی کنند ؟ 5) آیا ابعاد ادراک برابری می توانند دلبستگی شغلی را پیش بینی کنند ؟ نمونه تحقیق شامل 150 نفر از دبیران می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی ساده، رگریسون چندگانه و t تست مستقل) استفاده شده است. نتایج نشان داد که رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و رابطه بین تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی معنادار می باشد. ولی رابطه بین ادراک برابری با دلبستگی شغلی معنادار نبود. بین ابعاد ادراک برابری با تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی رابطه چندگانه وجود دارد که ابعاد ادراک برابری 14 درصد از واریانس تعهد سازمانی و 2 درصد از واریانس دلبستگی شغلی را پیش بینی می کنند.
چكیده:
منظور از ارزشیابی عملكرد، فرایندی است كه بوسیله آن كاركنان در فواصل معینی و بطور رسمی، مورد ارزیابی قرار می گیرند. شناخت كاركنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق، ایجاد انگیزه برای بهبود عملكرد آنان و سایر كاركنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملكرد است. در گذشته ،مدیران كلاسیک ارزیابی عملكرد را فقط به منظور كنترل كار كاركنان انجام میدادند، در حالی كه امروز جنبه راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است. هدف اصلی از ارزیابی عملكرد این است كه اطلاعات ضروری در باره نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری گردد و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات بجا و لازم را در جهت بالابردن كمیت و كیفیت كار كاركنان اتخاذ نمایند. هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان بوده است. به این منظور ابتدا مفهوم عملكرد و ارزشیابی آن از دیدگاه متخصصان بررسی شده و سپس رویكردها و روشهای مورد استفاده در سیستم های ارزشیابی عملكرد بیان شده است. در پایان نیز ضمن برشمردن خطاهای بالقوه در فرایند ارزشیابی عملكرد كاركنان، ویژگیهای سیستم های اثربخش ارزشیابی عملكرد مورد بررسی قرار گرفته است.
چکیده:
دارایی در علم حسابداری دارایی عبارتست از کلیه اموال و حقوقی که دارای ارزش پولی باشند. داراییهای یک واحد ممکن است پدیدههای عینی و مشهود باشند. رشد داراییها عبارت است از تفاوت داراییهای سال جاری و داراییهای دوره قبل و برای نسبی كردن آن مابه التفاوت را برداراییهای دوره قبل تقسیم می كنیم. فرصتهای سرمایه گذاری نیز در طی مراحل مختلف چرخه عمر شركت متفاوت است. شركتهایی که از این فرصتها استفاده بیشتری می کنند چشم انداز روشنی از آینده آنها متصور می شود. از جمله عوامل تأثیر پذیر نسبت به استفاده از فرصتهای سرمایهگذاری رشد داراییها می باشد. فرضیه اصلی این پژوهش عبارتست از اینکه فرصت سرمایه گذاری با رشد داراییها همبستگی مثبت دارد. جامعه آماری شامل تمام شرکت های پذیرفته شده در بورس می باشد که از این تعداد 98 شرکت با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه ها از روشهای آماری تحلیل رگرسیون، معادله خطی، ضریب پیرسون استفاده گردید و یافته های پژوهش به این شرح زیر بیان می گردد:
بین فرصتهای سرمایه گذاری و رشد داراییها همبستگی مثبت وجود دارد، هم چنین بین نسبت ارزش بازارسهام به ارزش دفتری سهام و رشد داراییها همبستگی مثبت وجود دارد. بین نسبت ارزش دفتری داراییها به ارزش دفتری سهام عادی و رشد داراییها همبستگی مشاهده نشد و بین نسبت سود هر سهم به قیمت سهام و رشد داراییها همبستگی مثبت وجود دارد.
واژهای کلیدی: سرمایه گذاری، فرصت، دارایی، رشد، ارزش دفتری سهام
چكیده
حاکمیت فناوری اطلاعات چارچوبی برای پیاده سازی سیاست ها، فرآیندهای کسب وکار و کنترل های داخلی برای پشتیبانی موثر همه خدماتی است که گروه های فناوری اطلاعات فراهم می کنند. حاکمیت موثر بر فناوری اطلاعات، سازمان را در دستیابی به سه هدف حیاتی، یعنی انطباق با قوانین و مقررات، برتری عملیاتی و مدیریت بهینه ریسک ها، قادر می سازد و می تواند سازمان را در زمینه اطمینان از پشتیبانی اهداف توسط فناوری اطلاعات، بهبود سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات و مدیریت مخاطرات و فرصت های مرتبط با فناوری اطلاعات یاری دهد. امروزه حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمانهای مختلف به کارگرفته می شود و نیاز به تضمین ارزشهای فناوری اطلاعات، مدیریت مخاطرات مرتبط با آن و كنترل اطلاعات، امروزه به عنوان عناصر كلیدی در حاكمیت سازمانی محسوب می شوند. همین ارزش، ریسک و كنترل، هسته حاكمیت فناوری اطلاعات را تشكیل می دهند. در این مقاله، پس از آشنایی با مفهوم فناوری اطلاعات و حاکمیت فناوری اطلاعات، بعضی از مراحل آن بیان شده و ضرورت و کاربردهای مختلف آن و موانع موجود در آن بیان می شود.
چكیده:
نقش برند یا عنوان تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف، برای تولیدکنندگان کالا و خدمات کاملاً واضح و مبرهن است. کارشناسان اقتصادی و اجتماعی معتقدند که وقتی یک کالای تجاری با برند ویژه خود در بازارهای مصرف موجب جلب اعتماد خریداران می¬شود، درواقع باعث وفاداری مصرف-کنندگان به تداوم خرید آن کالا شده است. بنابراین، اعتماد به یک برند بهمعنای وفاداری به کالای تولید شده و ابزاری مناسب برای تداوم تقاضای خرید آن است. از سویی دیگر كیفیت یك كالا می تواند تصویر ذهنی مناسبی از ان كالا را برای مشتریان به همراه داشته باشد. این تصویر ذهنی می تواند به طور طولانی مدت و مستمر اندیشه خرید و مصرف را برای خریداران و مشتریان به همراه داشته باشد. هدف از این تحقیق بررسی نقش كیفیت بر برند سازی می باشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات مروری بوده و در زمزه پژوهشهای كتابخانه ای قرار می گیرد. نتایج و یافته های این تحقیق نشان می دهد كه شركتهای معتبر برای تقویت نام تجاری و برند خود ناگزیر از ارتقای سطح كیفیت كالا و محصول خود هستند. این ارتقتی كیفیت فرایندی مداوم و مستمر بوده و ارایه همزمان یك كالای با كیفیت و مناسب می تواند زمینه موفقیت شركت را فراهم اورد.
چكیده
امروزه جهانگردی و گردشگری مفهوم و جریانی كاملاً متفاوت با گذشته پیدا كرده است، زمینه ی اقتصادی آن بیش از پیش افزایش یافته است. توسعه ی صنعت توریسم برای كشورهای در حال توسعه كه با معضلاتی چون نرخ بیكاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. بنابراین، حداقل به منظور تنوع بخشیدن به منابع رشد اقتصادی و درآمدهای ارزی و هم چنین ایجاد فرصتهای جدید شغلی و در نتیجه كاهش فقر و بهبود سطح زندگی توسعه صنعت توریسم دارای اهمیت است. از آنجا كه نابرابری درآمدی یكی از معضلات اساسی كشورهای در حال توسعه است در این تحقیق ارتباط صنعت توریسم و نابرابری درآمدی را در كشورهای گروه 8-D و در دوره ی زمانی 2005-1990 را به روش داده های تابلویی به بوته آزمون گذاشته شد. و در این راستا از آزمون های مانایی سری ها، F لیمر و آزمون هاسمن استفاده گردید. نتایج این مطالعه تجربی حاكی از این است كه توسعه صنعت توریسم در كشورهای مذكور نابرابری درآمدی را افزایش می دهد.
چکیده
امروزه در رقابت های بازاریابی افرادی وجود دارند که هنگام پرزنت، با مهارت خاصی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و با قدرت کلام خود خیلی زود شنونده را تحت تاثیر قرار می دهند. این رفتار یک رفتار ماهرانه اجتماعی است که باعث می شود دیگران آنها را افرادی موفق و با کفایت تلقی کنند. بخشی از این رفتارها کلامی و بخشی دیگر غیر کلامی هستند. متاسفانه اکثر پرزنتورها به ارتباط کلامی و قدرت بیان، بیشتر از ارتباط غیر کلامی اهمیت می دهند. این در حالی است که در یک تعامل دو نفره، 33 درصد از معانی و مفاهیم از طریق روش های کلامی و 66 در صد آن از طریق روش های غیر کلامی رد و بدل می شود. در واقع بعضی از رفتار ها که کارکرد ارتباطی دارند (مثل ژست ها، لبخند زدن، حرکات سر و...) به رفتارهای غیر کلامی معروفند. یک پرزنتور باید یاد بگیرد چگونه با ارتباط غیر کلامی و فیزیکی خود در جهت نافذتر کردن کلام خود استفاده کند.
چکیده:
نظام مالی با كاركردهای اساسی خود، بسترتجهیز و تخصیص بهینه منابع مالی را فراهم می آورد. نهادهای مالی در حوزه های سرمایه گذاری با فعالیت حرفه ای و تخصصی می توانند جذابیت كافی برای ترغیب مشاركت و جذب سرمایه های سرگردان و خرد ایجاد نمایند. همزمان با توسعه اقتصادی و بهبود ساختار مالی كشورها ،شاهد قوت گرفتن صنعت سرمایه گذاری بوده ایم. با توجه به اهمیت شركتهای سرمایه گذاری در رشد و توسعه اقتصادی، مهمترین سوال در خصوص سرمایه گذاری شركتهای سرمایه گذاری آن است كه آیا می توان از مدلهای ریاضی برای تصمیم گیری سرمایه گذاری استفاده نمود؟ و با توجه به ماهیت فعالیتهای شركتهای سرمایه گذاری و محدودیتهای موجود، مناسبترین مدل ریاضی سرمایه گذاری در صنعت سرمایه گذاری چه نوع مدلی می باشد؟