نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای Z , Y , X) و فراهم کردن حرکات خطی و زاویهای مناسب آن است . نیز چرخها را به صورت تکیهگاهی امن در زیر خودرو نگاه میدارد به گونهای که چرخها توان مهارسازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و ...) را داشته باشند. ویژگیهای سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایش خودرو تامین گردد.
برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر میگیریم :....
- فهرست مطالب نمونه پایان نامه کارشناسی مهندسی مکانیک
فصل اول: معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها
سیستم تعلیق
زیربخشهای سیستم تعلیق
فنر
ویژگیهای مکانیکی فنر
فنر مارپیچ
فنرهای پیچشی
میله پیچشی
میله پایدارنده
کاربرد میلههای پادغلت در سیستم تعلیق
کارکرد میله پادغلت
فنر تخت
چند لایه سازی فنر تخت
اصطکاک خشک
دستهبندی فنرهای تخت
ذوزنقهای
سهمی
دو لایه مرحلهای
فنر لاستیکی
جنس فنرها
لرزهگیر
کاربرد
کارکرد
ویژگیهای کارکردی لرزهگیر
نصب و جایگذاری لرزهگیر
نام گذاری
دستهبندی لرزهگیرها
لرزهگیر اصطکاکی
لرزهگیر گازی
چگونگی کارکرد
لرزهگیر روغنی
چگونگی کارکرد
لرزهگیر تلسکوپی
چگونگی کارکرد
مجراهای روغن
گونههای دیگر
لرزهگیر شیطانکی
لرزهگیر نواری
لرزهگیر پرهدار
لرزهگیر فنر هوایی
لرزهگیر روغنی گازی در سیستم هیدروپنماتیکی
لرزهگیر وزنهای
انواع جدید لرزهگیرها
لرزهگیر BIG RED GAS
لرزهگیر خود میزان
لرزهگیر Red MOX
لرزهگیر الکتریکی
فصل دوم آشنایی با نرم افزار ANSYS
انتخاب آنالیز
آنالیز استاتیکی (STATIC ANALYSIS)
آنالیز مودال (MODAL ANALYSIS)
آنالیز پاسخ منظم (HARMONIC ANALYSIS)
آنالیز دینامیکی گذرا (TRANSIENT ANALYSIS)
منابع