کلید واژگان : ادراک برابری، تعهد سازمانی، دلبستگی شغلی
![docx-416](https://isid.ir/images/jdownloads/fileimages/flat_1/docx.png)
![امتیاز مورد نیاز امتیاز مورد نیاز-416](https://isid.ir/images/jdownloads/miniimages/currency.png)
![تاريخ تاريخ-416](https://isid.ir/images/jdownloads/miniimages/date.png)
![حجم فايل حجم فايل-416](https://isid.ir/images/jdownloads/miniimages/stuff.png)
![دانلود ها دانلود-416](https://isid.ir/images/jdownloads/miniimages/download.png)
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی در دبیران آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان می باشد. در این پژوهش سؤالهای مورد بررسی عبارتند از : 1) آیا بین ادراک برابری با تعهد سازمانی رابطه وجود دارد ؟ 2) آیا بین ادراک برابری با دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد ؟ 3) آیا بین تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی رابطه وجود دارد ؟ 4) آیا ابعاد ادراک برابری می توانند تعهد سازمانی را پیش بینی کنند ؟ 5) آیا ابعاد ادراک برابری می توانند دلبستگی شغلی را پیش بینی کنند ؟ نمونه تحقیق شامل 150 نفر از دبیران می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی ساده، رگریسون چندگانه و t تست مستقل) استفاده شده است. نتایج نشان داد که رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و رابطه بین تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی معنادار می باشد. ولی رابطه بین ادراک برابری با دلبستگی شغلی معنادار نبود. بین ابعاد ادراک برابری با تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی رابطه چندگانه وجود دارد که ابعاد ادراک برابری 14 درصد از واریانس تعهد سازمانی و 2 درصد از واریانس دلبستگی شغلی را پیش بینی می کنند.
کلید واژگان : ادراک برابری، تعهد سازمانی، دلبستگی شغلی
پایگاه اطلاعات علمی ایران کتابخانه شخصی و حامی پژوهشی شما است.
Iranian Scientific Information Database
www.isid.ir