اسکینر معتقد است که کودک بدون هیچگونه توانائی ویژه جهت یادگیری زبان، متولد می شود و ذهن کودک همانند صفحه سفیدی است که زبان تماماً از طریق تجربه در آن نقش می بندد، در حالیکه چامسکی براین باور است که زبان آموزی، متکی به یک سلسله تواناییهای ذاتی زبانی می باشد که به کمک تجربه زبانی شکل گرفته و از حالت بالقوه به حالت بالفعل در می آیند. در عین حال مدل زبانی که برگ پیشنهاد می کند بر پایه های زیستی استوار است. وی معتقد است که فراگیری زبان در کودک با رشد، عصبی و شیمیایی مغز همراه بوده و لذا در نظریه اش بر متغیرهای محیطی تاکیدی ندارد، اینک به اختصار به هر سه نظریه اشاره می شود:
- فهرست مطالب ادبیات تحقیق تاثیرات دو زبانگی دانش آموزان
- فراگیری زبان
- نظریه اسكینر
- نظریه چامسكی
- نظریه برک
- مراحل رشد زبان
- مراحل رشد زبان از نظر شناختی
- مراحل رشد گویایی
- رشد زبان و عملیات ذهنی
- رشد زبان و طبقات اجتماعی
- زبان و تفكر
- نظریه پیاژه
- نظریه وورف- سپیر
- نظریه ویگوتسكی
- زبان و یادگیری
- دوزبانگی.
- اثرات مثبت
- اثرات منفی
- هوش و دوزبانگی
- پیشرفت تحصیلی و دو زبانگی
- موضوعات درسی و دو زبانگی
- حل مسئله ( تعریف و فرایند)
- عملگرهای حل مسئله
- اكتساب یا فراگیری عملگرها
- قیاس
- قواعد تولید
- مراحل حل مسئله
- تشخیص مسئله
- تعریف و معرفی مسئله
- كشف و تدوین راه حل مسئله
- عمل كردن بر روی راه حلهای كشف شده
- نگاه به عقب و ارزشیابی نتایج فعالیتها
- مسئله پاندول
- مطالعات انجام شده