- فهرست مطالب نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغیرهای پژوهش
تعریف متغیرها و اصطلاحات
فصل دوم : مرور پیشینه
الف مرور مبانی نظری
تاریخچه اختلالات یادگیری
تعاریف اختلالات یادگیری
ویژگیها
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری
ناتوانی های یادگیری تحولی
ناتوانی های یادگیری تحصیلی
ناتوانی های یادگیری غیركلامی
علل اختلالات یادگیری
آسیب مغزی اكتسابی
علل قبل از تولد
علل حین تولد
علل بعد از تولد
وراثت
عوامل زیستی-شیمیایی
محرومیت محیطی و تغذیه ای
ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش
نظریه های مربوط به اختلالات یادگیری
نظریه غلبه طرفی مغز
نظریه شناخت گرایان
نظریه روانكاوان
نظریه كوتاهی دامنه توجه
نظریه فرابری آگاهی ها
نظریه تاخیر در رشد
نظریه ضایعات خفیف مغز
نظریه چند عاملی
برآورد درصد شیوع اختلالات یادگیری
اعتماد به نفس، رفتار اجتماعی و بزهكاری
«واكنش در برابر شكست»
انتظار موفقیت یا شكست
زمان پایداری (یا ایستادگی
«نظریات مختلف درباره علل موفقیت و شكست»
«دلائل شكست»
«دلائلی برای موفقیت»
ادراكات اجتماعی
ناتوانیهای یادگیری و بزهكاری نوجوانی
نظریه های علی
نظریه شكست تحصیلی
نظریه مستعد بودن
نظریه رفتار افتراقی
نظریه های غیر علّی
تعریف سازگاری
فرایند سازگاری
دیدگاه های نظری درباره سازگاری و ناسازگاری
نظریه زیستی – اجتماعی
دیدگاه روانی-اجتماعی سازگاری
نظریه روان پویایی سازگاری
نظریه وینی كات
نظریه ملانی كلاین
نظریه اریكسون
نظریه جان بالبی
نظریه بین فردی سالیوان
نظریه یادگیری
نظریه ولف
نظریه یادگیری اجتماعی
انسان سازگار دارای خصوصیات زیر است
عوامل موثر در سازگاری
ارتباط با دوستان و همسالان و تاثیر آن در سازگاری
خصوصیات سازگاری
انواع سازگاری
سازگاری اموزشی یا تحصیلی
سازگاری بین فردی و اجتماعی
سازگاری خانوادگی
سازگاری اجتماعی
درجه بندیهای همسالان
درجه بندی معلمان
درجه بندیهای والدین
خودسنجی
سازگاری با مدرسه
ادراك خود
ادراك خود و حرمت خود یا عزت نفس
نظریه های خود
نظریه خود ناهمخوانی خود
نظریه هارتر
نظریه ویلیام جیمز
نظریه راجرز
نظریه آبراهام مازلو
انگیزش
ارتباط انگیزش با یادگیری و عملكرد
نظریه های انگیزش
نظریه هارتر
نظریه خودمختاری
رشد خودمختاری
نظریه فروید
نظریه های شرطی سازی
نظریه انتظار-ارزش آتكینسون
نظریه یادگیری اجتماعی راتر
نظریه اسناد واینر
نظریه اسناد
نظریه هایدر
نظریه جولیان براتر
مرور تحقیقات ایرانی
تحقیقات خارجی
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
جامعه و نمونه پژوهش
ابزارهای پژوهش
مقیاس ادراک هارتر(HPCS)
ساختار ماده ها
نمره گذاری
شیوه اجرا
بررسی شاخص های آماری ابزار پژوهش
پرسشنامه خودگردانی تحصیلی
نمره گذاری نسخه استاندارد
نمره گذاری نسخه مخصوص دانش آموزان LD
اعتبار و پایایی
مقیاس منبع کنترل درونی – بیرونی راتر
کاربرد مقیاس
نمره گذاری و کلید آزمون راتر
پایایی و روایی مقیاس کانون کنترل راتر
پرسشنامه سازگاری (AISS)
نمره گذاری
پایایی آزمون
اعتبار
نرم ها
روش گردآوری داده ها
طرح پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
توصیف آماری داده ها
شاخص های آمار توصیفی
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات برای تحقیقات آینده
پیشنهادات عملی
فهرست منابع




