چرا كه اینگونه مكانهای ویژه، مفاهیم واقعی زندگی و فرهنگ گذشتگان مردمان این مرز و بوم را برای آنها بیان و یا ترجمه می كند. جهانگردان برای رسیدن به چنین هدفی هرگونه هزینه و رنج سفری را از جان دل می پذیرند. ولی آنچه حركت آنها را در این راستا تسریع می نماید. وجود انگیزه های جنبی، سرگرمیها، و وسایل راحتی جهانگرد است كه در مرحله دوم اهمیت قرار می گیرد. در اینجا چنانچه این امر مورد توجه ویژه قرار نگیرد. و عملاً با فقدان یا كمبود آن روبرو باشیم یقیناً تأثیر شدیدی در ایجاد انصراف برای نیل به چنین حركتی خواهد داشت. بنابراین باید نقاط ضعف این صنعت در ایران شناسایی شود. تا شاهد رشد این صنعت باشیم. هنگامی كه با عینك جامعه شناسی به صنعت جهانگردی می نگریم. در می یابیم كه جهانگردی یك ابزار گفتگوی فرهنگی و ایجاد تفاهم است كه در تمام طول تاریخ بشر تا عصر صنعت چنین بوده است. ولی چگونگی جلوه های جهانگردی از عصر صنعت تا به امروز این اصل را از صورت عام و فراگیر خود دور كرده است. صنعت با تمام جلوه های فنی و اجتماعی خود بر جهانگردی هم مانند هر چیز دیگر اثرهای آشكار به جا نهاده است. یكی از اثرهای عمده ای كه صنعت جدید و پیامدهای اجتماعی آن بر پدیده جهانگردی فرو نهاده از معناهای فرهنگی آن است. جهانگردی در عصر صنعت و ماشین بیش از آنكه یك حركت فرهنگی باشد یك حركت روانشناختی اجتماعی شده است. «دیبایی، 1371: 40».........
- فهرست مطالب پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی
فصل اول کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
فرضیه های تحقیق
چارچوب تئوریک پژوهش
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
بهبود امکانات رفاهی جهانگردان
محدودیت
ارتباطات
سرمایه گذاری
تبلیغات
امنیت
مسئولین
روابط فرهنگی
فرهنگ مردم
فصل دوم ادبیات تحقیق
تعریف مفاهیم
تعریف لغوی موانع
تعریف لغوی جهانگرد (توریست)
تعریف جهانگرد از دیدگاههای مختلف
در تعریف مذکور افراد زیر جهانگرد به شمار نمی آیند
تعریف لغوی جهانگردی
تعریف جهانگردی از دیدگاههای مختلف
تعریف انواع مختلف جهانگردی
اشکال عمده جهانگردی
انواع مسافرت
انواع کلی جهانگردی
آثار فرهنگی و اجتماعی جهانگردی
آثار جهانگردی
آثار مثبت جهانگردی
آثار منفی جهانگردی
پیشینه تحقیق
پیشینه تاریخی صنعت توریسم
عهد باستان
قرون وسطی
رنسانس
انقلاب صنعتی
جهانگردی در زمان کنونی
تاریخچه جهانگردی در ایران
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
اهداف
سؤال ) آیا تبلیغات ایران برای جذب جهانگرد مؤثر بوده است؟
ویژگیهای جهانی شدن
پیامدهای جهانی شدن
واژه گردشگری الکترونیکی
مفهوم جامعه شناسی جهانگردی
شیوه های شناخت جهانگردی
شناخت چند رشته ای جهانگردی
بعد جامعه شناسی ← جامعه شناسی
سیاستگذاری
برنامه ریزی
اهمیت برنامه ریزی جهانگردی
فصل سوم
روش تحقیق
نوع روش های تحقیق
ابزار جمع آوری داده ها
نحوۀ استخراج داده ها
اعتماد یا پایایی تحقیق
شیوه تجزیه و تحلیل
روش نمونه گیری
واحد آماری
محدودیتهای تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
آمار توصیفی
بخش دوم آزمون فرضیات
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فرضیه ششم
فرضیه هفتم
فرضیه هشتم
فرضیه نهم
بخش سوم:مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب برای هر یک از متغیرهای مورد نظر در تحقیق
فصل پنجم
نتیجه گیرى
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری
ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب
منابع
ضماﺋﻢ




