آن چه در این راستا مشخص است این است که هوش شناختی که به طور صنعتی با هوش بهر مشخص میشود میکوشد بی آن که به سایر جنبههای شخصیت و رفتار توجه کافی داشته باشد استعداد افراد را برای درک یادگیری یا داوری تفکر منطقی حل مسایل و امثال آن مورد ارزشیابی قرار دهد. به سخن دیگر نباید تنها به تشخیص حدود تواناییها یا ناتواناییها با ناتوانیهای شناختی افراد اکتفا شود بلکه لازم است برآورد قابل قبولی نیز از حدود تواناییها یا ناتواناییهای اجتماعی وی داشته باشیم تا بتوانیم به گونهای قابل قبول جای او را روی پیوستاری از کمترین میزان توانشی ذهنی تا بالاترین آن مشخص کنیم. هوش هیجانی آن بعدی از توانمندیهای فرد را اندازه میگیرد که در آزمونهای هوش شناختی قابل ارزیابی نیست. هوش غیرشناختی ابعاد شخصی هیجانی اجتماعی و حیاتی هوش را که اغلب بیشتر از جنبههای شناختی آن در عملکردهای روزانه مؤثرند مخاطب قرار میدهد هوش هیجانی با توانایی درک خود و دیگران، خودشناسی و دیگرشناسی، ارتباط با مردم و سازگاری فرد با محیط پیرامون خویش پیوند دارد. پیتر سالوی2 ضمن اختراع اصطلاح سواد هیجانی به پنج حیطه در این مورد اشاره میکند........
- فهرست مطالب پروپوزال كارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
1-1- بیان مسئله
1-2- پیشینه تحقیق
1-3- اهمیت تحقیق
1-4- ضرورت تحقیق
1-5- اهداف تحقیق
1-6- سؤالات تحقیق
1-7- فرضیات تحقیق
1-8- چارچوب نظری تحقیق
1-9- روش تحقیق
1-10- جامعه آماری تحقیق
1-10-1- روش برآورد نمونه تحقیق
1-11- روش گردآوری دادهها
1-12- ابـزار گردآوری اطلاعات
1-13- روش تجزیه و تحلیل داده ها
1-14- تعریف مفاهیم
منابع