2-2) کیفیت حسابرسی :
از کیفیت حسابرسی تعریف های گوناگونی کرده اند. در ادبیات حرفه ای کیفیت حسابرسی در رابطه با میزان رعایت استاندارد های حسابرسی مربوطه تعریف می شود. در مقابل پژوهشگران حسابداری ابعادی چندگانه برای کیفیت حسابرسی قائلند و این ابعاد اغلب به تعاریفی که ظاهری متفاوت دارند منجر می شود عمومی ترین تعریف ها از کیفیت حسابرسی عناصر زیر را در بر می گیرد :
- احتمال وجود اشتباهات عمده در صورت های مالی که حسابرس بتواند آنها را کشف و گزارش کند.
- احتمال این که حسابرس برای صورت های مالی حاوی اشتباهات با اهمیت گزارش مشروط صادر نکند.
- سنجه ای برای توان حسابرس در کاهش اشتباهات و تحریفات جانبدارانه و بهبود کیفیت داده های حسابداری
- دقت اطلاعاتی که حسابرس درباره آنها گزارش صادر کرده است.
تعاریف مذکور درجات متفاوتی از ابعاد شایستگی و استقلال حسابرسان در انجام حسابرسی (استقلال واقعی ) و همچنین چگونگی درک استفاده کنندگان از استقلال آنها را در بر می گیرند (علوی طبری و همکاران، 1388،ص 33).
اگر چه کیفیت درک شده حسابرسی می تواند با کیفیت واقعی حسابرسی مرتبط باشد اما لزوماً یکسان نیست. بنابراین ، حسن شهرت و مراقبت حرفه ای برای حفظ ویژگی های واقعی کیفیت حسابرسی و کیفیت درک شده استفاده می شود. به علاوه، باید در نظر داشت که مراقبت حرفه ای حسابرس کیفیت اطلاعات صورت های مالی را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که حسن شهرت حسابرس چگونگی درک ذی نفعان از اطلاعات مذکور را متاثر می سازد.
- فهرست مظالب ادبیات تحقیق كیفیت حسابرسی، جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود
1-2 مقدمه
2-2) کیفیت حسابرسی
1-2-2) چارچوب کیفیت حسابرسی
2-2-2) مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی
1-2-2-2) تقاضا برای کیفیت حسابرسی
2-2-2-2) عرضه کیفیت حسابرسی
3-2-2-2) رابطه بین اجزای کیفیت حسابرسی
4-2-2-2) محصولات کیفیت حسابرسی
5-2-2-2) خلاصه محصولات کیفیت حسابرسی
3-2) اندازه حسابرس
4-2) تخصص گرایی در صنعت
5-2) دوره تصدی حسابرس
6-2تعریف جریان وجوه نقد آزاد
1-6-2 محاسبه جریان وجوه نقد آزاد
2-6-2 جریان وجوه نقد آزاد و مشکلات نمایندگی ناشی از آن
7-2 نظریه مدیریت سود
1-7-2ارتباط ارزشی سود و نظریه های مدیریت سود
2-7-2 منتخب نظریه های رقیب
3-7-2نظریه ی شرکت
4-7-2 رویکرد هزینه ی قراردادها
5-7-2)مدیریت سود
1-5-7-2) فرضیه های طرح پاداش
2-5-7-2) فرضیه های قرارداد بدهی
3-5-7-2) فرضیه های هزینه های سیاسی
6-7-2) انگیزه های مدیریت سود
1-6-7-2) تامین انتظارات تحلیل گران مالی
2-6-7-2) به منظور جلوگیری از مشکلات تعهدات استقراض و تلاش برای کم کردن هزینه های سیاسی
3-6-7-2) هموارسازی سود طی یک دوره زمانی بلند مدت با رشد مناسب
4-6-7-2) تامین کردن احتیاجات طرح پاداشی
5-6-7-2) تعویض مدیریت
7-7-2)مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد
8-2)مفاهیم مختلف سود
1-8-2)سود
2-8-2) اهداف گزارشگری سود
3-8-2) پیش بینی سود و استفاده كنندگان پیش بینی سود
4-8-2) فواید سود برای سرمایه گذاران
5-8-2) تئوری نمایندگی
6-8-2) انواع قراردادها و نظریه نمایندگی
1-6-8-2) قرارداد برمبنای رفتار یا زمان
2-6-8-2) قرارداد برمبنای نتیجه یا محرک
7-8-2) هموار سازی سود
1-7-8-2) انواع هموارسازی سود
2-7-8-2) روش های هموارسازی سود
8-8-2) حسابداری تعدیلات جامع
9-8-2) حساب سازی
9-2) تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی
10-2) بحث کلی
11-2) پژوهشهای انجام گرفته در زمینه پژوهش حاضر
1-11-2) پژوهشهای انجام شده برون از کشور
2-11-2) پژوهشهای انجام شده درون کشور