چکیده
کارآفرینی فرآیند پویای تولید تدریجی ثروت است. کسانی این ثروت را تولید می کنند که ریسک های بزرگ مالی، زمانی و یا تعهد شغلی را می پذیرند یا برای بعضی محصولات و خدمات ارزش می آفرینند. محصول یا خدمت ممکن است جدید یا منحصر به فرد باشد ولی نکته اساسی در ارزشی است که کارآفرین به آن می بخشد. کارآفرین با درک و جایابی مناسب مهارت ها و منابع می تواند ارزش فوق را ایجاد نماید.کارآفرینی سازمانی یا پیدایش شکل های سازمانی نوین و پویایی های کارآفرینی منجر به ایجاد جمعیت های نوین سازمانی می شود. چگونگی پیدایش و رشد سازمان ها، چگونگی تأثیر گذاری متقابل سازمانها- اجتماع بر یکدیگر، از مسائل اساسی کارآفرینی است. فعالیت کارآفرینانه سازمانی می تواند شامل توسعه یک محصول جدید تا ایجاد یک فرآیند اثربخش باشد. کارآفرینی سازمانی را می توان به عنوان فرآیند توسعه محصولات یا بازارهای جدید تعریف کرد. کارآفرینی سازمانی شیوه برانگیختن و سپس بهره گیری از افراد در درون یک سازمان می باشد؛ شیوه ای که افراد فکر می کنند قادر هستند کارها را به طریقی متفاوت و بهتر انجام دهند. در اغلب موارد که کارآفرینان سازمانی مورد حمایت سازمان قرار نمی گیرند، با تشویق و حمایت سرمایه گذاران مخاطره پذیر از سازمان خارج شده و تصمیم به کارآفرینی مستقل می گیرند. بنابراین به منظور جلوگیری از خروج افراد کارآفرین و توانمند از سازمان، توجه به کارآفرینی سازمانی و فراهم آوردن بستری مناسب برای آن در استراتژی شرکت ها شدیداً مورد تأکید و توجه قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی ابعاد کارآفرینی سازمانی پرداخته شده و تا حد امکان سعی خواهیم کرد آنرا تبیین و ارائه کنیم.
واژه های کلیدی
مفهوم کارآفرینی، مهارت های کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی، الگوهای کارآفرینی سازمانی، ابعاد کارآفرینی سازمانی.
- فهرست مطالب مقاله پارادایم توسعه کارآفرینی سازمانی، ضرورتی اساسی در سازمانهای هزاره سوم
چکیده
1- مقدمه
2- سیر تاریخی تعاریف کارآفرینی
3- دیدگاه های مربوط به موضوع کارآفرینی به عنوان یک حوزه ی علمی نوظهور
1-3 - دستاورد های کارآفرینی به عنوان موضوع کارآفرینی
2-3 - فرآیند کارآفرینی به عنوان موضوع کارآفرینی
3-3 - رفتار کارآفرینانه به عنوان موضوع کارآفرینی
4-3 -تشخیص فرصت به عنوان موضوع کارآفرینی
4- نظریه ی اقتضایی در اقتصاد کارآفرینی محور
5- مهارت های کارآفرینی
6- مدل های کارآفرینی
7- تعریف کارآفرینی سازمانی
8- انواع کارآفرینی سازمانی
9- علل توجه به کارآفرینی سازمانی
10- ضرورت و اهمیت کارآفزینی سازمانی
11- محیط مناسب برای کارآفرینی سازمانی (محیط کارآفرینی درون سازمانی)
12- فرآیندی برای کارآفرینی سازمانی
13- مأموریت و اهداف سازمان کارآفرین
14- ساختار سازمان کارآفرین
15- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی
1-15- جبر و سکون در سازمان
2-15- دیوان سالاری
3-15- شیوه های نادرست پاداش
4-15- نیاز به سودهای کوتاه مدت
16- منابع انسانی در سازمان کارآفرین
17- الگوهای کارآفرینی سازمانی
18- ویژگی های سازمان های کارآفرین
19- ابعاد کارآفرینی سازمانی
20- عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی
21- ضرورت و اهمیت کارآفزینی سازمانی
22- نتیجه گیری
منابع و مآخذ
دانلود:

دانلود مقاله پارادایم توسعه کارآفرینی سازمانی، ضرورتی اساسی در سازمانهای هزاره سوم
امتیاز مورد نیاز

2

جمعه, 28 آبان 1395 17:51

78.19 KB

0