بازرگانی و بازاریابی نیز به همین ترتیب تحت تأثیر واقع شده اند و در شرایطی که مدون شدن خود این مباحث از جمله پیشرفت های سده اخیر به حساب می آیند، مثلثی با حضور بازرگانی نوین، پدیده جهانی شدن اقتصادها و نوزاد نابغه زود رشد دهه های اخیر یا رایانه به وجود آمده است که گرانیگاه این مثلث پدیده دیگری به نام تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک یا بازرگانی در محیط های مجازی به سرعت راه گسترش خود را با معرفی شاخه های تازه دیگری از جمله بازاریابی الکترونیکی گشود. اما بازاریابی الکترونیکی چیست و بر چه پایه هایی استوار است؟ این مقاله در پی پاسخ به این پرسش است.
- فهرست مندرجات مقاله فارسی تجارت الکترونیک:
- پیشگفتار
- تاریخچه تجارت الکترونیک
- چکیده
- اصول بازاریابی الکترونیک
اصل (قانون) خیابان بن بست: (The Law of dead end street)
اصل (قانون) بده بستان: (The law of Giving and selling)
اصل (قانون) اعتماد (The law of trust)
اصل (قانون) کشش و رانش: (The law of pull&push)
اصل (قانون) روزنه: (The law of niche) - عوامل موثر بر برقراری ارتباط میان شرکت و فرهنگ اینترنتی
- فرصت ها و تهدیدهای اینترنتی تجارت الکترونیک
- هزینه های تجارت الکترونیک
وابستگی خارجی در تجارت الکترونیک
جاسوسی صنعتی در تجارت الکترونیک
منابع و مآخذ