- عنوان پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی
- بررسی رابطه مرکز کنترل و درونگرایی - برونگرایی و ارتباط دو متغیر اخیر با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم
بیان مسئله
واكنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیت هی كلاسی متفاوت است. این واكنش در برخی با اشتیاق و در برخی با اكراه و در برخی با امتناع همراه است. همچنین از لحاظ مقدار انرژی كه دانش آموزان بكار می گیرند، زمینه ای كه می خواهند كار كنند و یا تداوم در زمینه یا كار مورد نظر، بین آنها متفاوت وجود دارد(مسدد 1373). دلیل این تفاوتها در چیست؟ بدیهی است كه یكی از دلایل عمده، وجود تفاوتهای فردی در بین دانش آموزان است كه این تفاوتها می تواند به عوامل گوناگون و ابعاد مختلف شخصیت هر فرد باز گردد.
هر چند می دانیم در پیشرفت تحصیلی متعددی همچون هوش، میزان انگیزه، علیت رفتار و میزان استعداد و... دخیل هستند ما در اینجا می خواهیم ببینیم كه آیا بین پیشرفت تحصیلی و بعد درون گرائی و برون گرائی دانش آموزان همبستگی معنی داری وجود دارد یا خیر. درون گرایی و برون گرائی و مركز اسناد هر دو می توانند از خصوصیات شخصیت باشد.
جولیان راتر كه نظریه یادگیری اجتماعی را در شخصیت ارائه كرده است مكان كنترول را بخش نسبتاً پایدار از شخصیت و دیدگاه ما از زندگی معرفی كرده است چون یك نوع انتظار تعمیم یافته است كه در ما بصورت مكان كنترول جلوه كرده است(كریمی، 1379)
هدف ما از این تحقیق این است كه دو خصوصیت شخصیتی را در رابطه با هم و در رابطه با پشرفت تحصیلی بررسی كنیم و سوالات ذیل براساس این مسئله طرح شده و مورد نظر می باشد:
- فهرست مظالب روپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی
- مقدمه
- بیان مسئله و پیشینه تحقیق
- اهدف تحقیق
- اهدف نظری تحقیق
- اهدف کاربردی تحقیق
- فرضیه های تحقیق
- روش و مراحل تحقیق
- آزمودنیها و نحوه انتخاب آنها
- جامعه آماری
- نمونه آ ماری
- ابزار گرد آوری داده ها
- پرسشنامه مركز كنترل درونی- بیرونی راتر
- پرسشنامه شخصیت آیزنگ
- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
- تعاریف و اصطلاحات
- منابع
دانلود:
دانلود نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
امتیاز مورد نیاز
17
یکشنبه, 25 مهر 1395 15:55
698.91 KB
13