- عنوان پروپوزال روانشناسی
- بررسی شیوه های حل مسئله و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یک زبانه و دو زبانه
بیان مساله
در بسیاری از نقاط کشور، خانواده هایی زندگی می کنند که زبان تکلم آنها، غیر فارسی است؛ کودکان این نوع خانواده ها، براساس الگوهای زبان مادری خویش، با دیگران ارتباط برقرار می نمایند. در هنگام شروع تحصیل تمام کودکان واجب التعلیم، با زبان فارسی آموزش می بینند. با توجه به اینکه زبان رسمی بسیار متفاوت با زبان محلی و مادری کودکان است لذا مشکلات متعددی برای آنها بوجود می آورد.
بنابرعقیده برنشتاین (1958)، چون آموزش و پرورش رسمی با زبان رسمی انجام می گیرد که عموماً ساختی گسترده تر و پیچیده تر داشته و ارائه کننده مفاهیم و تجارب وسیع تر می باشد بدین لحاظ کودکانی که با زبانهای محلی تکلم می کنند، عموماً با زبان رسمی که در مدارس برآموزش مورد استفاده قرار می گیرد آشنا نیستند و این امر پیشرفت تحصیلی آنان را با مانع روبرو می سازد(دیناروند،1375).
و از طرفی تواناییهای شناختی انسان ابزارهایی را در اختیار وی در مواجهه با مسایل عادی زندگی قرار می دهد و همانطور که پیاژه مطرح می کند موجب سازگاری فرد با محیط می شود(علوی،1381)......
- فهرست مطالب پروپوزال روانشناسی
- مقدمه
- بیان مساله
- اهداف و ضرورت تحقیق
- فرضیه های تحقیق
- متغیرهای تحقیق
- الف) تعاریف نظری
- الف) تعاریف عملیاتی
- نوع پژوهش
- روش پژوهش
- جامعه آماری
- نمونه و شیوه نمونه گیری
- روش آماری
- منابع
دانلود:

دانلود پروپوزال روانشناسی تربیتی
امتیاز مورد نیاز

15

چهارشنبه, 21 مهر 1395 23:15

52.02 KB

4