- عنوان پروپوزال کارشناسی ارشد گردشگری و توریسم
- شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری
2-1- بیان مسئله
امروزه گردشگری و صنعت گردشگری منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب می شود و بسیاری از آنها از این منبع درآمد برای ایجاد اشتغال، رشد بخش خصوصی و حركت در مسیر توسعه اقتصادی استفاده می كنند. جهانگردی و گردشگری یكی از بزرگترین و متبوع ترین صنایع محسوب می شود و در آمد آن در سال 2001 بالغ بر 43 میلیارد دلار بوده است. كشور ما نیز با رفع موانع موجود در زمینه گردشگری و تقویت راههای مشاركت مردم در زمینه توسعه صنعت گردشگری میتواند سهم قابل قبولی از این درآمدها را به خود اختصاص دهد. امروزه توسعه و پیشرفت رمز حیات پویا و مقتدرانه ملتها، جوامع، فرهنگها و تمدنها به شمار می رود ما در دورانی زندگی می كنیم كه تغییر درآن شتاب گرفته است. حوادث و رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری تكنولوژی تصور ما را درباره جهان دگرگون كرده است. كشور ایران با پیشینه تمدن كهن و جاذبه های متنوع و موقعیت برجسته اقلیمی، ضمن آنكه خواهان منافع اقتصادی از جمله اشتغال زایی و در آمد ارزی است بر حفظ ارزشهای متعالی و هویت فرهنگی تمدن خود تأکید دارد و الگوی سفر را از اندیشه ها و آموزه های قرآنی و احادیث مستند دریافت میدارد. با این وجود كشور ایران از لحاظ در آمدهای حاصل از گردشگری در جایگاه، مناسبی قرار نداشته و نتوانسته از پتانسیلهای مثبتی كه در زمینه گردشگری وجود دارد استفاده نماید. از سوی دیگر سازمانهای دولتی و خصوصی كه در این زمینه متولی امور می باشند نیز اقدامات مثبتی را در زمینه جذب توریسم انجام نداده اند و یا بسیار ضعیف عمل كرده اند. گردشگری بعنوان یك صنعت در آمد زا و رونق دهنده چرخهای اقتصادی كشور در ارتباط بین ملل و اقوام در جهان نقش مهمی دارد.
از طرفی نباید گردشگری و ایرانگردی را تهدید علیه ارزشها دانست، بلكه باید آن را در جهت رونق اقتصادی، تقویت هویت و وفاق ملی، فرصت مغتنمی تلقی نمود و عاملی برای صلح و همزیستی میان ملل و گفتگوی تمدنهای مختلف كه ثبات و امنیت را به ارمغان می آورد، مورد نظر داشت. جهانگردان به ایران می آیند تا تمدن كهن ایرانیان را كه غنا بخش تمدن جامعه بشری بود و در تاریخ هر ملتی به شیوه ای نقش آفرینی نموده است را ببینند. تعارض بین ارزشهای دینی و فرهنگی با ترویج صنعت گردشگری در كشور وجود ندارد. بنابراین جهانگردان نه تنها تهدید نیستند بلكه فرصت اند. و نباید ضعف مدیریت علمی و برنامه ریزی صحیح مسئولین را با تهدید تلقی كردن گردشگران توجیه نمود. باید با پژوهش و برنامه ریزی، آموزش و بازاریابی بخشهای خصوصی و دولتی و همچنین با بازكردن راههای مشاركت مردم در جهت جذب توریسم و ارتقای صنعت گردشگری سهم بیشتری از درآمد صنعت گردشگری جهانی با حفظ هویت و ارزشها را به خود اختصاص داد........
- فهرست مطالب پروپوزال کارشناسی ارشد گردشگری و توریسم
2-1- بیان مسئله
3-1- پیشینه تحقیق
4-1- اهمیت و ضرورت تحقیق
5-1- اهداف تحقیق
6-1- سوالات تحقیق
1-6-1- سوال اصلی تحقیق
2-6-1- سئوالات فرعی تحقیق
7-1- فرضیات تحقیق
1-7-1- فرضیه اصلی تحقیق
2-7-1- فرضیات فرعی تحقیق
8-1- متغیرهای تحقیق
9-1- چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق
1-9-1- مدل مفهومی تحقیق
10-1-روش تحقیق
11-1-قلمرو تحقیق
1-11-1- قلمرو موضوعی
2-11-1- قلمرو مكانی(جامعه آماری)
3-11-1- قلمرو زمانی
4-11-1- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه
12-1- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات
1-12-1- ابزار جمع آوری اطلاعات
13-1- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
14-1- تعاریف واژه ها و اصطلاحات
منابع
دانلود:
دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد گردشگری و توریسم
امتیاز مورد نیاز
15
سه شنبه, 26 دی 1396 01:15
58.84 KB
21