یافته ها: نتایج حاکی از پائین بودن وضعیت مدیریت دانش به دلیل رسمیت و تمرکز زیاد در ساختار سازمانی مراکز مورد پژوهش است. همچنین ضریب همبستگی نشان داد که بین فرایند های ساختار سازمانی و دو فرایند مدیریت دانش (خلق دانش و انتقال دانش) ارتباط معناداری وجود دارد (p0.005)، بطوری که رابطه خلق دانش و انتقال دانش با تمرکز سازمانی، منفی (با ضریب همبستگی 0.605- و 0.617-) است. بحث: با توجه به همبستگی بین عوامل ساختاری سازمانی با فرایند های مدیریت دانش و همچنین نقش دانش در کیفیت خدمات مجموعه های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران، توصیه می شود در استقرار مدیریت دانش در مجموعه های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران به ابعاد ساختاری سازمان توجه لازم و همه جانبه صورت گیرد و تاحد امکان با دادن آزادی عمل به کارکنان و عدم اعمال محدودیت های بیش از حد، فضا را برای ارتباطات همه جانبه و تبادل اطلاعات بصورت مداوم فراهم نموده و فرهنگ اعتماد را تقویت و حمایت کنند.
- فهرست مطالب پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه
1-2 ) بیان مسئله
1-3) هدفهای تحقیق
1-4) اهمیت موضوع تحقیق
1-)5 فرضیه های تحقیق
1-5-1) فرضیه های تحقیق
1-5-2) سوالات تحقیق
1-6) مدل تحقیق
1-6-1) چهارچوب نظری تحقیق
1-7) تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی
1-8) روش تحقیق
1-9) جامعه و حجم نمونه
1-11 محدودیت ها و مشکلات احتمالی تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
2-1) مبانی نظری تحقیق
2-1-1) تعریف ساختار سازمانی
2-1-2) ابعاد ساختار سازمانی
2-1-2-1)پیچیدگی
2-1-2-2) رسمیت
2-1-2-3) تمركز
2-1-2-5) دیدگاه سیستمی و ساختار سازمانی
2-1-2-6) توسعه ابعاد ساختاری برای سازمانهای دانش محور
2-1-3) انواع ساختارهای سازمانی
2-1-3-1) ساختار ساده
2-1-3-2) بوروكراسی ماشینی
2-1-3-3) بوروكراسی حرفهای
2-1-3-4) ساختار بخشی (شعبهای)
2-1-3-5) ادهوكراسی (متخصص سالاری)
2-1-4) گروه بندی واحدهای سازمانی
2-2) مدیریت دانش
2-2-1) تعاریف دانش و مدیریت دانش
2-2-2-1)مدل جریان و پردازش اطلاعات
2-2-2-2) مدل عمومی دانش
2-2-2-3) مدل مفهومی مدیریت دانش
2-2-2-4) مدل حلزونی دانش
2-2-3) مدلهای چرخه مدیریت دانش
2-2-3-1)چرخه مدیریت دانش
2-2-3-1-1)خلق، کسب و توسعه دانش
2-2-3-1-2) انتقال و بکارگیری دانش
2-2-3-1-3) تسهیم دانش
2-2-3-1-4) ارزیابی، ذخیره دانش
2-2-4) زیر ساخت مدیریت دانش
2-2-4-1) زیر ساخت فیزیکی
2-2-4-2) زیر ساخت انسانی-اجتماعی
2-2-5) عوامل موفقیت مدیریت دانش
2-2-5-1) تکنولوژی
2-2-5-2) فرایند ها
2-2-5-3) تعهد استراتژیکی مستمر
2-2-6) ابزارهای مدیریت دانش
2-2-6-1) ابزار سازماندهی دانش،
2-2-6-2) ابزار اخذ دانش: ابزار اخذ دانش پنج دسته اند:
2-2-6-3) ابزار ارزیابی دانش:
2-2-6-4) ابزار تسهیم دانش
2-2-6-5) ابزار ذخیره سازی و ارائه دانش
2-3) مقدمه
2-3-1) مفهوم سازی ساختار سازمانی در سازمان های دانشی
2-3-2) تكامل ساختاری
2-3-3) تكامل ارگانیك
2-3-4) مزیت رقابتی در اقتصاد دانش محور
2-3-5) ابعاد ساختاری برای سازمانهای مبتنی بر دانش
2-4) پیشینه تحقیق
2-4-1) تحقیقات انجام شده در داخل كشور
2-3-2) تحقیقات انجام شده در خارج كشور
2-4: معرفی سازمان مربوطه
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه
3-3) جامعه آماری تحقیق
4-3 ) نمونه آماری
3-5 ) متغیرههای تحقیق
3- 6) ابزارهای اندازه گیری تحقیق
3-6-1) پرسشنامه ویژگیهای شخصی نمونه ها
3-7) ترکیب سوالات پرسشنامه
3-8) روایی (اعتبار) و پایایی (قابلیت اطمینان) پرسشنامهها
فصل چهرم: آنالیز داده های تحقیق
4-2) ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
4-2-1) جنسیت
4-2-3) وضعیت تاهل
4-2-4) میزان سابقه کار
4-2-5 ) تحصیلات
4-2-6) رشته
4-3) آمار توصیفی متغیرهای مستقل و وابسته
4-3-1) آمار توصیفی متغیرهای مدیریت دانش
4-4) بررسی نرمال بودن توزیع دادها
4-5) بررسی فرضیه های پژوهش
4-5-2) رابطه رسمیت و انتقال دانش
4-5-3) رابطه تمرکز و خلق دانش
4-5-4) رابطه تمرکز و انتقال دانش
4-5-5) رابطه پیچیدگی و خلق دانش
4-5-6 ) رابطه پیچیدگی و انتقال دانش
4-6) بررسی صحت رگرسیون از طریق محاسبه هم خطی
4-7) نتیجه فرضیه های پژوهش
4-8) رتبه بندی متغیرها
فصل پنجم: بحث و پیشنهاد
5-1) مقدمه
5-2) نتایج آمار توصیفی
5-3) نتایج فرضیه ها و سوالات پژوهش
5-3-1) فرضیه اول
5-3-2) فرضیه دوم
5-3-3) فرضیه سوم
5-3-4) فرضیه چهارم
5-3-4) فرضیه پنجم
5-3-6) رابطه پیچیدگی و انتقال دانش
5-4) نتیجه گیری کلی
5-5) پیشنهادات
- منابع
- پیوست




