بیان مسئله
مارک داری به عنوان یک اهداف قدرتمندی شناخته شده است که می تواند یک ارتباط بلند مدت بین یک کسب و کار و مشتریان برقرار نماید. مشتریان که در بخش کامنت ( تفسیر) یک برند را پسند می کنند، در واقع باعث گسترش دادن مثبت دهان به دهان برند و حتی مشتری حاضر به پرداخت بیشتر به محصول و خدمات و تفقیب آن می شود. بسیاری از کسب وکار در صنعت خدمات غذایی به اهمیت ارتباط مدیریت مارک مصرف کننده مخصوصاً از طریق استفاده از استراتژیهای ارتباطی- نام تجاری وایرتز و ماتیلا اصلاعاتی که مشتریان تحت تاثیر انواع منابعی که آنها تجزیه مصرف برند را داشتند پیشنهاد دادند. سایتهای شبکه اجتماعی به عنوان نسل دوم طراحی وب سایت و تسهیل در ارتباطات و اشتراک گذاری اطلاعات شبکه گسترده جهانی تعریف شده است، ظهور شبکه های سایت های اجتماعی باعث شد که یک ارتباط معمول جدید مارک بهبود یابد. بسیاری از کسب وکارهای خدماتی غذا برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان که علاقه مند به استفاده از این سایت ها کردند، به عبارت دیگر شرکت ها با ایجاد صفحات رسانه های اجتماعی مخصوص برند خود به نوعی با مصرف کنندگان بالقوه خود برای ایجاد آگاهی و روابط اتصال برقرار می کنند. اگرچه اینها به طور کلی به عنوان مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی درک شده است....
بیان مساله:
نیروی انسانی سازمان، مهمترین عنصر آن سازمان میباشد، درعصر حاضر تمرکز زیادی بر تقویت نیروی انسانی در سازمانها به جهت نیل به اهداف سازمانی از طریق افزایش انگیزه و تعهد کارکنان به جهت دوام در بازار، رشد و شکوفایی و توان رقابت کردن، صورت میگیرد. در این میان عواملی موثر حوزه ی مسئولیت اجتماعی سازمانها که باعث تقویت انگیزه و تعهد کارکنان و کاهش تمایل به ترک سازمان میگردد و روابط بین سازمان و کارمندان و کارکنان را بهبود می بخشد لازم است بررسی و شناسایی و تقویت گردد چرا که در نهایت موجبات موفقیت سازمانها را فراهم خواهد آورد (هان و همکاران، 2019). در سال 1923 میلادی ضمن سالهای رکود بزرگ اقتصادی غرب، نتایج غیر منطقی تحقیقات شرکت وسترن الکتریک با همکاری بوش و بارکر موجب گردید، تیم دیگری به رهبری التون مایو، مطالعاتی را نسبت به شرایط کاری، طراحی شغل و محرکهای مدیری شروع کنند که درنهایت مشخص گردید که عامل مهم و تعیین کننده ی افزایش تولید و کارایی، روابط بین کارگران و سرپرستان بوده است،. بخش اعظم این مطالعات در یکی از واحدهای شرکت وسترن الکتریک در شهر هاثورن صورت گرفت که بعدا" به مطالعات هاثورن معروف گردید. طرفدارن این روش معتقد بودند که مدیریت سازمام بایستی نسبت به افراد و کارکنان شاغل در آن سازمان توجه بیشتری را معطوف دارند و به عبارتی دیگر این متغییر اجتماعی را بیشتر از متغییر های فیزیکی مهم می دانستند.(قلی پور1395).......
افزایش جمعیت وپیشرفت تکنولوژی مشکلات زیستمحیطی خاصی را ایجاد کرده است که در این راستا می توان آلودگیهای مختلف زیستی از جمله امواج الکترومغناطیس را نام برد. با پیشرفت تکنولژی وصنعت و با کاربردهای روزازون میدانهای الکترومغناطیسی درمخابرات، تحقیقات نظامی وپزشکی همه روزه میدانهایی با شدت متفاوت و با اشکال گوناگون سلامت انسان را تهدید می کنند[5]. این امواج بر روند تکثیر سلولی، انتقال یونی، فعال شدن بسیاری از آنزیمها وافزایش بسیاری از پروتئینهای داخلسلولی تاثیر می گذارند[17،15،11]
همچنین انجام تجربیات علمی باعث شناخت مواد متشکله گیاهان در قرون 18 و 19 میلادی گشته و توجه به استخراج و تجزیه مواد موثره داروهای شیمیایی طبیعی، ایده کاربرد ماده خالص تهیه شده از گیاهان را به عنوان داروی موثر بارور نمود. اگرچه با توسعه صنایع دارویی در اوایل قرن بیستم، داروهای گیاهی تا حد زیادی ارزش خود را در بین اطباء از دست دادند، اما در دهه های اخیر استقبال دوباره ای برای مصرف داروهای گیاهی به وجود آمده است، به ویژه آنکه مقاومت آنتی بیوتیکی، همواره تهدید جدی برای سلامتی انسان و دام، به ویژه با ایمنی ضعیف بوده و لذا نیاز برای یافتن مواد ضد میکروبی ارزان و موثر ضروری است. در این میان، شناخت خواص ضد میکروبی گیاه بومادران که گونه بومی ایران است مورد توجه قرار گرفته است. .....
1-1- بیان مساله
در دانشگاههای امروز كتابخانه نقش اساسی و جایگاه ویژهای دارد كه این نهاد علمی و فرهنگی را به عنوان سنگ بنای اصلی و آموزش و تحقیق مطرح می كند. از طرف دیگر استفاده بهینه از كتابخانههای دانشگاهی عامل تعیین كنندهای است كه میتواند بر كیفیت آموزش و پرورش در دانشگاهها به نحو شاخصی اثرگذار باشد (حریری، 1388). دانشجویان در ابتدای ورودشان به دانشگاه با مسائل و مشكلات جدیدی روبرو می شوند كه از میان آن به نیاز به استقلال در پژوهش و اجبار به یافتن منابع مورد نیاز در كتابخانهها اشاره كرد. حضور در این محیطهای علمی و آموزشی همواره برای بسیاری از دانشجویان، با تجربه سطوح گوناگونی از اضطراب همراه بوده است كه به اضطرابهای آكادمیك معروف میباشند. از جمله مهمترین این اضطرابها در محیطهای دانشگاهی میتوان به اضطراب رایانهای، اضطراب اینترنتی، اضطراب اطلاعاتی، اضطراب كتابخانهای، اضطراب پژوهش كتابخانهای، اضطراب پژوهش، اضطراب ریاضی و آمار و اضطراب امتحان نام برد در این میان اضطراب كتابخانهای به عنوان یكی از مهمترین و شایعترین اضطرابها در محیطهای علمی محسوب میشود (باستیك ، 1992).
كتابخانههای دانشگاهی در عین حال كه برای برخی از دانشجویان محل امنی برای تحقیق و مطالعه به شمار می رود برای برخی دیگر.....
1-1-بیان مسأله
واقعیت این است که مشکلات زیادی در میزان تاثیر گذاری ریسک بر عملکرد بانکها ایجاد شده است که این مشکلات ناشی از عدم تفکیک میزان نوع ریسک وام ها بر عملیات بانکی می باشد. یعنی اینکه ما مشاهده می کنیم که اقدام تفکیک در وام های بانکی یعنی در دو بخش حقیقی و حقوقی و سنجش آنها در عملکرد بانکها کاملاً متفاوت بوده اما نشان می دهد که صنعت بانکداری و دست اندرکاران آن با توجه به حجم مطالبات موجود می بایست به این مقوله مهم اهتمام ویژه و بیشتری داشته باشند که در عمل چنین نیست. از مهم ترین عوامل موجود می توانیم به کمبود فرصتهای بهینه، عدم وجود نیروهای متوسط و عدم بکارگیری ابزارهای مدیریت علمی ریسک اشاره کنیم که بانکها می بایست بدان توجه ویژه داشته باشند که تحقیق حاضر براساس مشکلات موجود شکل گرفته است. و به همین منظور مدیریت ریسک اعتباری که یکی از مهمترین مباحث بانکداری نوین می باشد را در دو سطح به شرح ذیل انجام داده ایم:
1-1- بیان مسأله
نظریهها و مدلهای مکانیابی کلاسیک، در ابتدا با ارجاع به شرکتهای خصوصی و سودافزا ایجاد شد. معیارهای عملکردی که در این محیطها مورد استفاده قرار میگرفت، کارایی و اثربخشی بودند. به طور خلاصه، معیار کارایی به نسبت خروجی سرویس به ورودی سرویس، هزینهها یا سود کل (متوسط) و غیره میپردازد. معیارهای اثربخشی در فرآیند تصمیم گیری و در زمینه کیفیت خدمات وارد عمل میشوند، به این معنی که تا چه اندازه سرویس مورد نیاز خوب و رضایت بخش بوده است. با رشد روزافزون خدمات عمومی غیر سودزا، این امر مسجل شده است که برخی ملاحظات در زمینه در نظر گرفتن برابری نیز همپای معیارهای کارایی و اثربخشی، اهمیت پیدا کردهاند (میمن ، 1986).
ضریب جینی نشات گرفته از منحنی لورنز، یکی از معیارهای مرسوم اندازهگیری برابری در توزیع درآمد و ثروت است. با به کار بردن این مفهوم در مدلهای مکانیابی، برابری با فاصلهای که مشتریان باید برای دریافت خدمت طی کنند، اندازهگیری میشود.
1-1- بیان مساله
گستره علوم روز به روز وسیعتر و پر دامنه تر میگردد. از جمله تحولات چشمگیر در قلمرو علوم مدیریت، بروز و ظهور پدیدههایی همچون مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی و یادگیری سازمانی سازمانی میباشد. برای موفقیت سازمان، دانش به عنوان یک سرمایه، باید بین انسانها قابل مبادله بوده و توانایی رشد داشته باشد. دانش نحوه حل مشکلات، میتواند کسب شود و بدین ترتیب مدیریت دانش قادر خواهد بود یادگیری سازمانی را که منجر به خلق دانش دیگری میشود، توسعه دهد. سازمانهای آگاه میدانند که دانش، سرمایهای فکری است و تنها سرمایهای است که با گذشت زمان تغییر میکند و اگر به طور موثری مهار شود، میتواند خلاقیت و وضعیت رقابتی سازمان را حفظ نماید. استفاده از کل منابع فکری سازمان، میتواند مزایای مالی قابل توجهی را در پی داشته باشد.
بیان مساله
سوء مصرف مواد نشانگر الگوی ناسازگارانه مصرف مواد است که در یک دوره دوازده ماهه پیش می آید و به اختلال و پریشانی شدید منجر می شود و با یک یا چند مورد از مشخصات، از قبیل ناتوانی در برآوردها، تعهدها، مصرف مواد در موقعیتهایی که از نظر جسمانی خطرناک اند، به وجود آمدن مشکلات قانونی و پدید آمدن مشکلات میان فردی نمایان می شود (حاجیلو، 1388). محققان از عوامل موثر در سوء مصرف مواد به عوامل ژنتیکی، روان شناختی مانند جنبه های اعتیاد آور شخصیت، فشار همسالان، مدل های خانوادگی ضعیف و حوادث فشارزای شدید و عوامل هیجانی تاکید کرده اند (مدی ، وادهوا ،هایر ، 1996). در زمینه سوء مصرف و وابستگی به مواد، مانند همه اختلالات روانی، نظریات سبب شناسی اولیه از مدل های روان-پویشیمایه گرفته اند و مدل های بعد، از تبیین های رفتاری، ژنتیک و شناختی استفاده کرده اند (کاپلان ، 2003).
بيان مسأله
در اندیشه سیاسی مدرن، وظیفه دولت ها صیانت از حقوق مردم عنوان شده است. بنابراین دولت ها در مقام ایفای رسالت خود ناگزیر هستند تا حقوق شهروندان شان را با لباس قانون بیارایند و به مردم خود و جامعه جهانی که دغدغه حقوق بشر دارد عرضه نمایند تا دولتی حق مدار شناخته شوند و موقعیت خود و ملتشان را در نزد جهانیان ارتقاء بخشند. بنابراین در تئوری های جدید حقوقی- سیاسی، حقوق شهروندی مفهوم عام و گسترده ای یافته است و شامل هر اقدام و عملی می گردد که سبب حفظ، اعتلا و آرامش روحی و جسمی اشخاص می شود.
بیان مسئله
مدیریت دانش مستلزم سرمایه گذاری است. دانش یک دارایی است اما اثر بخشی آن مستلزم سرمایه گذاری در دارایی های دیگر نیز هست. همچنین بخش زیادی از فعالیت های مدیریت دانش نیازمند سرمایه گذاری هستند. (مدیریت دانش در سازمان، ص 35) داونپورت معتقد است که اگر در رویند و حول و حوش مدیریت دانش شاهد ظهور پدیده های سیاسی نباشیم می توان به این نتیجه رسید که چیزی با ارزش رخ نداده است. بعضی از مدیران فعالیتهای سیاسی را نکوهش می کنند. اما مدیران دانشی باید تیز بین و سیاست مدار باشند.
بیان مساله
امروزه با افزایش تعداد سازمانها در جوامع بشری یکی از مسائلی که مدیران اجرائی هرموسسه ای را به شدت به خود مشغول کرده است مساله رضایت شغلی کارکنان است. با توجه به اینکه این مساله از مولفه های مهم وتاثیرگذار درتمام موسسات و سازمانها محسوب می شود پرداختن به این مهم و بالا رفتن میزان رضایت شغلی سبب افزایش کارآیی وبهره وری و در نتیجه موفقیت سازمان در تمام سطوح می گردد. رضایت شغلی تابعی است از سازگاری انتظارات سازمانی با نیازهای سرشت کلی فرد (هرسی و بلانچارد ،1981 ). در تعریفی دیگر می توان گفت رضایت شغلی یک نوع برداشت ذهنی است که فرد نسبت به شغل خود دارد و در حقیقت انجام یک نوع رفتار سازمانی است (ویکتوروروم ،1993).
بیان مسئله
به جرات می توان مدعی شد که در طول تاریخ ظهور فناوری های مختلف، هیچ نوع فناوری ای نتوانسته همانند فناوری اطلاعات، در بین رشته های مختلف علوم ارتباط ایجاد نماید. فناوری اطلاعات به عنوان یک پیوند دهنده، تمامی علوم روز را به کار می گیرد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز متخصصین، صنایع، سازمان ها و بالاخره همه مردم در قسمت های مختلف جامعه را در کمترین زمان و بهترین وجه ممکن تامین نماید. به طوری که امروزه فناوری اطلاعات مرزهای کشورهای جهان را در می نوردد و ملت ها را در یک جامعه جهانی گردهم می آورد. شاید بتوان گفت به کارگیری صحیح فناوری اطلاعات نه تنها آینده زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید، بلکه سعی دارد تا خرابی های به بار آمده ناشی از فناوری های گذشته را نیز اصلاح نماید. به عنوان مثال به کارگیری فناوری اطلاعات مشکلات ترافیک، کمبود مکان فیزیکی جهت انجام کار و تحصیل، کمبود زمان، رقابت و حسادت های بی مورد و پنهان کاری در تحصیل علوم، اشتغال و تبادل فرهنگی را مرتفع خواهد نمود.
بیان مسأله
فلج مغزی به عنوان یک اختلال غیر پیشرونده در مغز در حال رشد تعریف می شود. این اختلال باعث بروز ناتوانیهای حرکتی، وضعیتی و نورولوژیکی در کودک در حال رشد می شود.واندربرگ (2006) معتقد است که یکسری اختلالات ثانویه و همراه با تشخیص فلج مغزی مکن است در کودکان دیده شود.وی اعتقاد دارد که این مشکلات ممکن است که نسبت به خود فلج مغزی اثر بیشتری بر روی کودک و خانواده اش داشته باشد و این مسایل و مشکلات اغلب اختلال حرکتی را تشدید می کند.به زعم ماسلین (2009) اختلالات روانپزشکی و روان شناختی از جمله این اختلالات همبود در میان کودکان مبتلا به فلج مغزی به شمار می رود. هاسکل (2011) معتقد است که حداقل در بین 15 تا 35 درصد از کودکان مبتلا به فلج مغزی نشانه ها و علایمی از اختلالات روانشناختی مشاهده می شود.